Tuesday 7 September 2010

Πολλές κρίσεις και επικρίσεις για το γλυπτό με την αρπαγή της Ευρώπης που επέλεξε η Επιτροπή για την είσοδο της πόλης


Να είναι ξεκάθαρο ότι σεβόμαστε κάθε γνώμη για τα έργα που υποβλήθηκαν στο διαγωνισμό για την «αρπαγή της Ευρώπης», που θα στηθεί στην είσοδο της πόλης.
Πολύ περισσότερο, σεβόμαστε την ομόφωνη απόφαση της Επιτροπής που επέλεξε το συγκεκριμένο έργο και η οποία αποτελείτο από τους κ. Γρηγόρη Ριζόπουλο, Αγγέλικα Καλαντίδη (από το Καλλιτεχνικό Επιμελητήριο), Δαυίδ Γερασκλή (Αντιδήμαρχο) και Εφη Αναγνωστίδου και Γ. Σιδέρη (από τις Τεχν. Υπ/σίες).
Όμως, παρά το ομόφωνο της Επιτροπής, όσο κι αν φαίνεται παράξενο, μέχρι τώρα η συντριπτική πλειοψηφία των όσων έχουν δει το επιλεγμένο έργο, στέκεται επικριτικά, δηλ. δεν τους αρέσει. Αντίθετα, αρέσουν τα περισσότερα από τα υπόλοιπα έργα!
Και ναι μεν, λέμε ότι σεβόμαστε την άποψη της Επιτροπής, όμως το έργο αυτό δεν θα μπει σε κάποιο κλειστό χώρο, αλλά θα εκτεθεί σε κοινή θέα εκ/ρίων ανθρώπων για πολλά χρόνια, που σημαίνει ότι το αισθητήριο της Επιτροπής θα πρέπει να καλύπτει ως ένα ικανοποιητικό βαθμό την πλειοψηφία του συγκεκριμένου κοινού. Ετσι, από σήμερα το «ΒτΚ» θα κάνει τη δική του «μέτρηση», ίσα – ίσα για να δούμε και τη γνώμη του κόσμου.

2 comments:

Anonymous said...

Συγχαρητήρια για την πρωτοβουλία της εφημερίδας σας να "ακούσει" και τη γνώμη του κόσμου για θέματα τέχνης.Επιτέλους, με λεφτά αυτού του κόσμου πληρώνεται το έργο, αυτός ο κόσμος και τα παιδιά του θα το βλέπουν, γιατί λοιπόν να μην "ακούγεται"και το αισθητήριο αυτών των πολιτών;Άσε που πολλές φορές οι "αρμόδιοι" έχουν μόνο...ύφος τριακοσίων Le Corbusier και περιεχόμενο ...ΤΙΠΟΤΑ !!!

Anonymous said...

Ξέρετε αν οι γλύπτες που πήραν μέρος στο διαγωνισμό γνώριζαν τον ακριβή συμβολισμό της ψηφιδωτής απεικόνισης της "Αρπαγής της Ευρώπης",που ανήκει στους αρχαιολογικούς θησαυρούς της Κω;Το παιδί με τη δάδα που προπορεύεται του ταύρου με την Ευρώπη τι σήμαινε για τους αρχαίους καλλιτέχνες;Στον πασίγνωστο κρητικό μύθο της Θεογονίας του Ησιόδου γνωρίζουν οι σημερινοί καλλιτέχνες τι σήμαινε το όνομα "Ευρώπη",το όνομα του αδελφού της "Φοίνικα" και της μητέρας της "Τηλεφάεσσας"; Αν μπορούσαν να κατανοήσουν σε βάθος τον ελληνικότατο μύθο, τα έργα τους θα εξέφραζαν την πλέον τέλεια σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία και όχι μια απλή αφαιρετική έκφραση της τέχνης. Ας προσέξουν οι Δημοτικοί μας Άρχοντες ποιό γλυπτό ταιριάζει πιο πιστά στο μύθο και στη μοναδικότητα της τοπικής μας αρχαίας μωσαϊκής απεικόνισης για να έχει την απαιτούμενη συνοχή με αυτή και να τοποθετηθεί στην είσοδο της πόλης μας.