Thursday, 5 April 2012

Εισήγηση του κ. Στ. Γιαλλίζη στο ΕΒΕΔ ΔΗΜΟΙ – ΤΡΑΠ. Δ/ΣΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΑΕΡ/ΜΙΑ ΚΩ – ΡΟΔΟΥ «Χρυσή ευκαιρία για την ανάπτυξη των νησιών μας»

Οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις στην χώρα μας προχωρούν με ταχύτατους ρυθμούς. Οι αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στο οικονομικό στερέωμα είναι τεράστιες. Η χώρα μας δέχεται μια διαρκή και αλύπητη επίθεση των ξένων συμφερόντων. Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις δεν μπορούμε και δεν πρέπει να στεκόμαστε αμέτοχοι. Οι επιχειρήσεις, η μια μετά την άλλη κλείνουν και η τοπική μάς οικονομία ολοένα και συρρικνώνεται. Η Ελλάδα δέχεται μια τεράστια πίεση για αποκρατικοποιήσεις που θα βοηθήσουν, όπως μας λένε στην αποπληρωμή των οφειλών μας και στην ανάπτυξη της οικονομίας. Στην κατεύθυνση αυτή πρέπει να κινηθούμε και εμείς. Πρέπει να βρίσκουμε τρόπους για να στηρίξουμε την τοπική οικονομία. ΚΑΡΑΔΟΚΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΟΕΠΕΝΔΥΤΕΣ Στοιχεία από τις μελέτες που πραγματοποίησε η ΔΕΤΑΠ, δείχνουν πως οι πύλες εισόδου τόσο του αεροδρομίου της ΚΩ αλλά και της ΡΟΔΟΥ είναι πύλες προς την ανάπτυξη. Γνωρίζουμε ότι μεγαλοεπενδυτές περιμένουν την κατάλληλη ευκαιρία για να κτυπήσουν και αρπάξουν αυτήν την κερδοφόρα επένδυση. Σε συναντήσεις που έχω κάνει με επιχειρηματίες, οικονομολόγους, τουριστικούς πράκτορες προκύπτει το συμπέρασμα πως η αγορά και αξιοποίηση αυτών των επενδύσεων πρέπει να γίνει από εμάς τους Δωδεκανησίους. Παλαιότερα έχουμε το παράδειγμα της ακτοπλοϊκής εταιρίας της ΔΑΝΕ. Ασχέτως από την εξέλιξη, η ιδέα κινήθηκε στην σωστή βάση. Ανάλογο παράδειγμα έχουμε με την Τράπεζα Δωδ/σου. Ο τομέας των τοπικών αεροδρομίων περιλαμβάνει 39 περιφερειακά αεροδρόμια, ανάμεσα στα οποία είναι της Θεσσαλονίκης (δεύτερη μεγαλύτερη πόλης της Ελλάδας) που αποτελεί εμπορική είσοδο των Βαλκανίων/Κεντρικής Ευρώπης, της Ρόδου, της Κέρκυρας, των Χανίων, της Κω, της Ζακύνθου, της Σαντορίνης, της Μυτιλήνης, της Σάμου και της Μυκόνου, το οποίο και προσελκύει την πλειοψηφία του διεθνούς τουρισμού. ΡΥΘΜΙΣΤΗΣ Η ΥΠΑ Η κυβέρνηση προωθεί τη σταδιακή λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των τοπικών αεροδρομίων μέσω της κατηγοριοποίησής τους σε ομάδες που αργότερα θα αποκρατικοποιηθούν βάσει παραχωρήσεων ή που διαφορετικά θα ρευστοποιηθούν ως αποτέλεσμα κάποιας συναλλαγής ή σειράς συναλλαγών. Ύστερα από μία τέτοια αποκρατικοποίηση, η ΥΠΑ θα διατηρήσει τον ρόλο του ρυθμιστή των αεροναυτικών υπηρεσιών και του πάροχου υπηρεσιών ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας. ΣΤΗ ΔΕΤΑΠ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΔΡΑΣΗΣ Πρέπει να δημιουργήσουμε ένα πλάνο δράσης, ορίζοντας την στρατηγική μας για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Το επιμελητήριο έχει την δυνατότητα και το επιστημονικό προσωπικό να υλοποιήσει μια μελέτη για την αγορά και αξιοποίηση των αεροδρομίων της Δωδεκανήσου, με ανάθεση του έργου στην ΔΕΤΑΠ. Προτείνω λοιπόν τα παρακάτω: ΤΑ 5 ΒΗΜΑΤΑ Ως πρώτο βήμα να οριστεί συνάντηση μεταξύ Επιμελητηρίου και των εταιριών – συμβούλων, για διερεύνηση δυνατότητας αγοράς των Αεροδρομίων της Δωδεκανήσου. Ως δεύτερο βήμα προτείνω να αναθέσουμε στην ΔΕΤΑΠ το έργο αυτό δηλαδή τις μελέτης επενδυτικών πόρων και αξιοποίησης, και ταυτόχρονα η ΔΕΤΑΠ να προχωρήσει σε μια πρόσκληση ενδιαφέροντος προς την επιχειρηματική κοινότητα του νομού μας παρουσιάζοντας την πρόταση μας και τις μελέτες Τουρισμού που έχουμε για τα αεροδρόμια της ΚΩ & ΡΟΔΟΥ. Τρίτο, να ορίσουμε κοινή συνάντηση με τους δημάρχους των νησιών εκθέτοντας τους την πρόταση μας και προτείνοντας τους να συμμετέχουν ενεργά σε αυτό το τολμηρό μας εγχείρημα. Εγχείρημα με όραμα για το μέλλον και με δυνατότητα υπόσχεσης τους κατοίκους της Δωδεκανήσου ότι ο τόπος ήταν και θα παραμείνει δικό μας. Τέταρτο να ορίσουμε συνάντηση με την Τράπεζα Δωδεκανήσου εκθέτοντας, την πρόταση για συμμετοχή στο επενδυτικό Project. Ταυτόχρονα να καταστρώσουμε Business plan & Marketing Plan ώστε να παρουσιάσουμε στους εν δυνάμει επενδυτές την βιωσιμότητα της επένδυσης και τα προσδοκώμενα κέρδη. Τα πάντα γύρω από μια επένδυση καταλήγουν στην κερδοφορία. Τα κέρδη είναι αυτά που θα μας προσελκύσουν επενδυτές και εκεί πρέπει να στοχεύσουμε. Πέμπτο να ανοιχτεί ειδικός τραπεζικός λογαριασμός αφού ολοκληρωθεί το επιχειρηματικό project επένδυση και καθοριστεί ονομαστική τιμή μετοχής, όπου θα έχει ο καθένας το δικαίωμα να κατάθεση χρηματικό ποσό για ενδεχόμενη αγορά έστω και μίας μετοχής, με αρωγό και εγγυητή το Επιμελητήριο, με εξασφαλισμένη εγγύηση των χρημάτων σε περίπτωση μη ολοκλήρωση του έργου και με επιστροφή των χρηματικών ποσών στους ιδιοκτήτες άτοκα εντός εύλογου χρονικού διαστήματος 12 μηνών. Μεγάλη προσοχή πρέπει να δοθεί με δικλίδες ασφαλείας ώστε να προστατεύσουμε την επένδυση από μεγαλοκαρχαρίες επενδυτές, που θα πέσουν σαν κοράκια για αρπάξουν την χρυσή ευκαιρία. ΜΕΤΟΧΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η επένδυση είναι σίγουρα κερδοφόρα και με διάρκεια ζωής πολλών γενεών. Μπορούμε να δημιουργήσουμε μετοχική εταιρία, στην οποία μέτοχοι θα είναι το Επιμελητήριο, Δήμοι ΚΩ-ΡΟΔΟΥ, η Τράπεζα Δωδεκανήσου και επιχειρηματίες του νομού. Ενδεχομένως το 51% των μετοχών να κατέχουν Επιμελητήριο και Δήμοι, όμως το management θα ασκείται από ειδικευμένη εταιρία στην διαχείριση αεροδρομίων. Το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων στο πίνακα που έχει δημοσιοποιηθεί αναφέρει: * Παραχωρήσεις με κωδικό 2012-Q3 Περιφερειακά Αεροδρόμια Μάρτιος 2012 – Προσδιορισμός κατάλληλης πολιτικής. Καθιέρωση ρυθμιστικών αρχών έως τον Σεπτέμβριο του 2012. Ο ΧΡΟΝΟΣ ΚΥΛΑΕΙ… Ο χρόνος κυλάει και οι εξελίξεις δεν θα περιμένουν εμάς. Πρέπει έως τον Αύγουστο να είμαστε έτοιμοι 100% με πλήρη φάκελο επένδυσης. Η κινητοποίησή μας πρέπει να είναι άμεση και ταχύτατη. Η τουριστική σεζόν είναι προ των πυλών μας και οφείλουμε στους συμπατριώτες μας και στους εαυτούς μας, να διατηρήσουμε την φλόγα της ελπίδας για το μέλλον των παιδιών μας αναμμένη. Γιαλλίζης Στέργιος Μέλος ΔΣ Επιμελητηρίου

No comments: